18 noiembrie 2009

DACA... STIGMA

For English Version
În ochii mei nu sunt nebun. Pot da un sens delirului psihotic atunci când el apare, dacă aplic logica personală care-mi justifică fiinţa dar pe care nimeni nu o poate înţelege, atâta timp cât este imposibil să cunoşti un om pe de-a întregul. Dar, pentru că din realitatea din jurul meu extrag alţi stimuli pentru reţeaua mea neuronală (să zicem că aleg să văd alţi 100 de biţi şi nu cei 100 aleşi de alţii, sau procesez zgomote încât să le-nţeleg deşi nu-i muzica pe care voi dansaţi), aţi hotărât că sunt nebun. Ăla rău...

...Mare brânză, m-am gândit. Dacă aş fi ca alţii, ca ceilalţi, m-aş pierde pe mine. Dar am uitat că dacă nu-s ca ăia buni, sunt responsabilul direct cu tot ce-i rău pe lumea asta. Sunt automat un pericol pentru mine şi pentru cei din jur - pentru că dacă există o boală cineva trebuie să sufere la greu, sunt parazit social ce suge bani de la guvern (pensia de handicap) – pentru că m-aţi găsit inapt de muncă, trebuie să stau închis în spital (,,săracii îngrijitori care se chinuie cu tine”) - pentru că singur nu mă descurc, sunt vinovat, sunt vinovaţi părinţii, n-am fost copil – am fost un monstru polimorf c-aşa zice Freud...dar nici nu le mai ştiu pe toate din câte-aţi hotărât voi că le am.

Dacă vă zic că nu-i aşa înseamnă că voi vedeţi lucruri care nu există ?
Coelho amintea de o poveste în Alchimistul. Despre un regat în care toţi supuşii băuseră dintr-un izvor (să zicem că au luat-o razna), iar regele a rămas singurul ce şi-a păstrat luciditatea. Dacă într-o ţară de nebuni anormal este singurul om lucid, într-o ţară de oameni normali anormal este Nebunul. Raţionamentul nu îl face lucid dar îl poate face rege.

Aşa că eu pot face tot ce vreau. Dar mă vedeţi acum periculos, vedeţi că nu muncesc atunci când am ocazia, vă chinuiţi voi purtându-mi de grijă, mi-am dat cumva foc la casă?

Nu. Am discernământ. Şi ca mine sunt majoritatea oamenilor cu probleme. Aşa că nu-s eu ăla rău. Şi dacă discern, nici măcar să nu ziceţi că-s nebun. Să nu ziceţi că nebunii fac fapte antisociale sau că cei cu fapte antisociale sunt nebuni.

Şi dacă „gândesc prea liber”, încât să nu-mi înţelegeţi chiar deloc persoana... să nu-mi ziceţi nebun, Pentru – Că – Nu – Înţelegeţi! Şi pentru că ar însemna că aţi băut din izvor. Acum cum vă simţiţi ?
-D.C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu